(Wikipedia) Cosmo’s primary focus is on fashion, sex and relationship tips, but they also cover politics.

googletag.cmd.push(function() {

They moved to Chicago when Van Zandt was offered a job as a professor at Northwestern Law. Mainstream media outlets such as the Los Angeles Times circulated Zimdars’ growing list. You will find zero claims of expertise on the website.”, Concerning his purported “25+ years” of experience writing for print and web media, he said: “I am not sure why the 25+ years is still on the website.

“That’s what I did on my day “on,” too,” she added.

That makes it a scam.

But nearly none of them considered Zimdars’ political leanings or questioned her criteria or qualifications for determining which news sources should be included on her list. That means the site isn’t merely a misrepresentation or overreach on the part of an unqualified individual; it’s a malicious vengeful scam. 8. Snopes.com – One of the most well-known fake news checker websites, Snopes.com has some interesting skeletons rattling around in its own closet. As WND reported, the site is publishing “fake news,” specifically “fake news” about WND.

Zero Pinocchios means a statement is true. And many fail to include clear explanations of the criteria they use for determining whether a news site is legitimate. Last March, PolitiFact delivered a “mostly false” rating for a joke made by Republican Senator Ted Cruz. margin: 0px; googletag.pubads().disableInitialLoad(); This has been proven as false by other fact checkers out there, but since I am still seeing it on my timeline I figure some people are still falling for it. In 2015, FactCheck.org dubbed Donald Trump the “King of Whoppers.”, “In the 12 years of FactCheck.org’s existence, we’ve never seen his match,” the site wrote. Media Bias Fact Check was founded by Dave Van Zandt in 2015. ... Media Bias Fact Check was founded by Dave Van Zandt in 2015. PolitiFact cast doubts on comments Pat Smith made during her emotional speech at the Republican National Convention, where she said Hillary Clinton said “a video was responsible” for her son’s death during the terror attacks in Benghazi.

She had only actually held her teaching position at the private college in North Andover, Massachusetts, for 15 months when she published her “fake news” list. College professor creates list of sites to avoid.” The Times offered no details concerning Zimdars’ qualifications or background. implies Soros was in the SS and in the Socialist German Workers (Nazi) party. “What a joke,” she wrote on her blog. The following fact checks come from IFCN fact checkers. “A review of board minutes and records by CNN show Obama crossed paths repeatedly with Ayers at board meetings of the Annenberg Challenge Project,” CNN reported. The Washington Post’s Fact Checker has come under fire repeatedly, as critics charge it has a left-leaning bias. Despite claiming in its tag line to be “The most comprehensive media bias resource,” the site turns out to simply be one guy named Dave Van Zandt …

In an attempt to explain Hillary Clinton’s role in the sale of 25 percent of the United States’ uranium stockpile, Politifact ignored numerous key facts, downplayed other key facts, and ultimately made 13 errors in its analysis. Named ‘fake media’ & then protected all her own media sites.”.

“We’ll help you navigate Facebook and filter out the fake news stories,” they promise. “Bottom line is, we are not trying to be something we are not,” he said. Washington Post “Fact Checker” Michelle Ye Hee Lee, In 2015, the Washington Free Beacon’s David Rutz published a list of “5 Times the Washington Post failed at fact-checking.”.

After one hapless social media user tried to use his phony ‘Media Bias Fact Check’ site to dispute a thoroughly sourced article from this site, Daily News Bin, we made the mistake of contacting Van Zandt and asking him to take down his ridiculous ‘rating’ – which consisted of nothing more than hearsay such as ‘has been accused of being satire.’ Really? The Washington Post’s Fact Checker uses Pinocchio ratings to rate the truthfulness of statements. “They utilize strong loaded words (wording that attempts to influence an audience by using appeal to emotion or stereotypes), publish misleading reports and omit reporting of information that may damage conservative causes.

David Van Zandt is an American attorney, legal scholar, and academic administrator. “PolitiFact.com has rated Republican claims as false three times as often as Democratic claims during President Obama’s second term,” the center said, “despite controversies over Obama administration statements on Benghazi, the IRS and the AP.”. A DailyMail.com investigation found that Snopes.com’s founders, former husband and wife David and Barbara Mikkelson, are embroiled in a lengthy and bitter legal dispute in the wake of their divorce. When Trump said Clinton wants “open borders,” PolitiFact deemed his statement “mostly false” — despite the fact that Clinton admitted as much in a private, paid speech to a Brazilian bank on May 16, 2013. 3. But a Yale University psychiatrist took it a... (Headline USA) President Donald Trump and his reelection campaign are signaling they will pursue an aggressive legal strategy to try to prevent Pennsylvania from counting mailed ballots... (Paul Sperry, RealClearInvestigations) A federal judge named Joe Biden as a possible “witness” along with his son Hunter in a criminal fraud case last year that ended... (Headline USA) Conservative commentator Wendy Bell revealed Monday that the administration of Pennsylvania Gov. } Gary Johnson, who was the Libertarian Party nominee in the race for the White House: “I side 82% with @GovGaryJohnson. var googletag = googletag || {}; “You know, before we had a single coronavirus case in this country, this President shut down all travel from China.”, “Radical Dems SUED to stop our Trump Rally Saturday.”, The Latest Fact Checks from the International Fact Checking Network (IFCN) 06/19/2020, Fact Check: Bodies of Nigerian soldiers killed by Boko Haram passed off as Indian jawans martyred in Ladakh, The Latest Fact Checks from the International Fact Checking Network (IFCN) 06/18/2020, The Latest Fact Checks curated by Media Bias Fact Check 11/03/2020, The Latest Fact Checks curated by Media Bias Fact Check 11/02/2020, The Latest Fact Checks curated by Media Bias Fact Check 11/01/2020, Daily Source Bias Check: Population Research Institute, Federal judge rejects Texas Republicans’ bid to toss 127,000 drive-thru ballots, Trump suggests he might fire Dr. Fauci post-election after nation’s top expert criticized U.S. coronavirus response. In December, Facebook announced it would use the International Fact-Checking Network, or IFCN, to check on the legitimacy of news articles posted to the social media site. In 1981, he earned a Juris Doctor from Yale Law School, where he served as managing editor for the Yale Law Journal. The Times headlined its story, “Want to keep fake news out of your newsfeed? And is it possible Planned Parenthood has supporters as well?

He appears to have some anti-Trump views.

She received her doctorate in communication and media studies just in 2015. The foundation funded the Chicago Annenberg Challenge to the tune of $49.2 million. MADISON SQUARE GARDEN ENTERTAINMENT CORP.

Dave is a registered Non-Affiliated voter who values evidence based reporting” and, “Dave Van Zandt obtained a Communications Degree before pursuing a higher degree in the sciences.

Tom Wolf is attempting to “silence voters” by ordering people who were potentially exposed to the coronavirus to stay home on Election Day. Also, in 2013, WND reported PolitiFact misled the public on Obamacare.